Zmackie

Direktlänk till inlägg 8 november 2012

Kapitel 12 - Happy Halloween

Av Zma ckie - 8 november 2012 21:51

 



( läs medans du lyssnar )


- Is a beauty and a beat! vrålade jag när jag och Rachel stod och hoppa i sängen.

Morgonpigga tror jag det kallas, och enormt galna i Justins nya låt som han gjort med Nicki Minaj, så otorligt grym, jag tog Rachels hårborste och stod och mima medans jag hoppade galet i sängen, Rachels dans var otroligt ful, men ändå rolig, Vi var inbjudna till Halloweenfesten ikväll, och vi shoppade nå otroligt tuffa halloween dräkter igår, kan inte vänta till att få sätta på mig den, Jag ska vara häxa och Rachel vampyr, och vad Justin och Ryan ska vara är ju tydligen hemligt dom töntarna, jag och Rachel bråkade om vem som skulle stå framför spegeln och sjunga '' Cause all.. I need, is a Beauty and a Beat '' Vi garvade och satt oss ner och var helt anfådda.

 

xstäng avx

 

 



- Ja ni tjejer, de-det där var ju fint, sa och brister ut i skratt.

Jag och Rachel kollar på varandra och skrattar. Rachel upprepade den fula dansen och Farmors härliga skratt med, jag plockar undan röran, och Rachel bäddar min säng som vi hoppat sönder. 


Vi går ner för att äta frukost när vi känner lukten av pankakor, vi sätter och vid bordet och Farfar serverar, det var de enda han kunde laga, annars var Farmors mat bäst. Vi hugger i oss flertal pankakor och diskar undan efter oss.


* det ringer på dörren *


- Jag öppnar, skriker jag


det var Ryan, leendet försvann och jag fick ut ett krassligt hej.


- Ja, förlåt att jag inte är Justin, sa Ryan och klappa mig på axeln.


Jag stängde dörren och gick förbi Rachel och Ryan som stod och kysstes för fullt i hallen.

smsar Justin och frågar vart han är någonstans, och återgick till det bittra humöret.


- Så är ni taggade inför ikväll då? frågade Ryan


- Yes box, sa jag 


- Absolut, hoppas du ska vara edward ifrån twilight för jag ska vara bella, eller tja, ska vara en vampyr, Sa Rachel


- Ointressant, sa jag otrevligt och gick upp på rummet


- här var man bitter, fick man till svar av Ryan 


Jag vände mig om och lipa åt honom och sedan log.


Letade efter ett par kläder jag kunna ha för dagen tills jag skulle på festen och förvandlas till en snygg häxa, jag letade i den stora högen och hittade ett par svarta jeans och en vit blus, drog på mig lite mascara och gick och borstade tänderna, mobilen vibrerade och det var Justin som ringde


'' Hello angel '' 


'' Hej devil '' svarade jag 


'' haha, och vad var detdär? ''


'' Ingen aning, vart är du någonstans ? '' frågade jag för att byta samtalsämne


'' Påväg till dig, tänkte om du vela följa med till kyrkogården, jag ska tända ljus för Chris''


'' Okej, ja pappas grav är där, så det kan vi göra, när ska jag komma ut ? ''


'' Nu '' sa han med den där sexiga rösten


Jag sprang ner, och satt på mig skorna och min skinjacka och gick ut , shit det var fint väder för att vara oktober tänkte jag när jag kom på att jag inte var hemma i stockholm som det säkert snöade nu.


Vi åkte ner till kyrkogården och gick till Justins väns grav 

- Hur dog han? fråga jag medans jag hade ena armen runt honom


- Han var med om en bil olycka för 2 år sen, hans lilla syster klarade sig, men han och hans föräldrar avled, svarade han med en ledsam röst.


- Jag saknar honom, la han till med en tårfull röst


Jag kramade om honom hårt, och började gråta jag med,


- Jag vet, det är hemskt att förlora någon Justin, men vi vet ju iallafall att dom finns här fortfarande, själen försvinner aldrig, svarade jag 


efter många tårar och prat, letade vi på pappas grav, det var svårt att hitta den eftersom jag aldrig varit där, pappa hade ingen begravning, han vela inte ha det, det var jobbigt, men vi brukade ju tända ljus hemma i sverige och så, satt lite känslosamt var det att se graven för första gången. Medans vi letade kollade vi på andra gravar, hemskt och se vissa var bara 4 år när dom dog, vi hittade pappas grav till slut och Justin räckte mig ett ljus, jag tände det och satt på huk och bara kollade, han hade en ros på gravstenen det stod '' du är saknad, son, make, bror, och pappa '' hemskt tänkte jag, jag fäll några ynkla tårar, jag brukade vara stark, men det var inte sorgsna tårar ändå, det var bara att jag saknade honom, justin satte sig ner på huk och omfamna mig 


- Det är sjukt att vi alla försvinner sådär, sa jag 


- Det gör vi ju inte, själen är ju kvar, rättade justin mig och log ett traskigt leende.


Vi gick tillbaka, och vi båda tog ett djupt andetag när vi satt i bilen.


- Inga mer tårar nu, utan nu förbereder vi oss inför ikväll, sa justin och drog ett självklart leende


Jag nickade och log tillbaka.


När jag kom hem, var det bara Rachel hemma, hon sprang runt med handduk både runt kroppen och på huvudet och letade någonting


- Haha, vad gör du? frågade jag 


- Letar efter hårtorken? svarade hon med en irriterad röst


- I Farmors rum Rachel? sa jag och kollade på henne


- Ja juste, svarade hon och log 


Jag gjorde detsamma, hoppade in i duschen och fixade mig, nu när huset var tomt så satt vi på musik nere i vardagsrummet och dunkade för fullt, och fixade oss där nere. 

Rachel sminkade mig, och jag sminkade henne, det fick göras om, men till slut satt det fint för oss båda, jag tog en cider ur kylskåpet som farmor gett oss 1 varsin, men Rachel velade inte dricka eftersom hon var gravid, så jag tog dom båda två. Jag vill veta hur hon känner sig, hur hon mår, men hon vill inte prata om det. Ryan har ju ändrat inställning helt och hållet och vill behålla det, men Rachel är osäker på om det först och främst kommer förstöra förhållandet, och deras liv överhuvudtaget, det är inte bara att adoptera bort det heller, det förstår jag när det är ens eget barn. Hon ska dessutom berätta för hennes Mamma när vi kommer hem, och det blir ingen lätt match, hon kommer bli galen.


Lucas ringer och jag kollar konstigt på Rachel och svarar.


- Hej lucas


- Hej Regina, hur är det? har du de bra i Stratford? frågade han vänligt


- Joda, det blir utgång snart, så det är bra, haha 


- Låter sjukt kul, jo jag undrade om du kunde prata med Becca om en sak.


- Om vadå ? fråga jag fundersamt


- Kommer låta töntigt och helt sjukt, men hur hon känner för mig? sa han med en generad röst


- Haha, kärleksproblem, jodå det kan jag göra, kan ringa henne imorgon och checka läget, hur är det annars då? frågade jag 


- Tack så mycket, nej det är väl bra, börjar gilla stockholm riktigt mycket, men du får ha det så bra, och hälsa Justin ifrån mig, 


- Ja det ska jag, detsamma sa jag och la på


Jag brister ut i skratt 


- han är ju hel tokig i becca verkligen, ringer och frågar om jag kan fråga Becca vad hon tycker om honom, sa jag till Rachel


- Men gud, ja, äkta kärlek iallafall, svarade Rachel


Vi satt på oss ytterkläderna och väntade på att Justin eller Ryan skulle ringa, vi fick vänta 20 minuter tills Justin ringde och bad oss komma ut.


- Äntligen, sa Rachel med en irriterad blick


Vi gick ut och Ryan var en vampyr och Justin? vad hade han på sig? tänkte jag


- Hej häxa, sa han och log


Han hade en nerblodad kostym och en hatt och en bra läskig mask på sig, som han drog av för att kyssa mig.


Jag och Rachel kolla på varandra och gapskrattade åt dom båda.


- Ni ser också rätt så roliga ut, sa Ryan 


- Nej, väldigt stiliga sa jag och kysste Justin


Vi åkte till Chaz som hade festen, hade inte träffat han på evigheter, när vi var framme var det fullt med folk både inne och utomhus, musiken hördes ut tydligt, vi går in och jag och Rachel hoppar på Chaz och kramar honom.


- Wow vad jag älskar fester, tjejerna bara flyger på mig, haha 


- Jag har saknat dig ditt mongo, sa jag 


- Saknat dig också .. häxa , sa jag och log 


- Det där var inte schysst, fast visst är jag snygg som häxa, sa jag 


Precis när Chaz skulle svara avbröt Justin


- Min häxa, Chaz, Min häxa 


alla brister ut i skratt, jag och Justin går och hämtar dricka, eller ska man kalla det bål, folk hade verkligen schyssta dräkter, någon petar på mig och jag vänder mig om och rycker till av rädsla, det var Olivia chaz flickvän, som var utklädd till Samara i filmen The Ring, 


- Oh gud vad du skrämde mig!! sa jag och kramade om henne


- Haha, vad bra det som är meningen, sa hon och kramade tillbaka


- Hur är det med dig då? verkar hålla mellan dig och Chaz ser jag, sa jag och flirtade till med ena ögat


- Jo det är skitbra, sa hon och visade fram sin hand.


- Va? är ni förlovade, skrek jag, och kramade henne


- Yes, sen igår faktiskt, han gick ner på knä och allt, det var sjukt romantisk, sa hon och himlade med ögonen.


- då får man väl ta och säga grattis då, sa jag log 


- Tack tack, sa hon och log


Efter en hel del drickande och dansande och prat så hitta jag Rachel nertryckt i soffan med händerna på hennes mage.


- Gå dit och prata med henne, jag letar på Ryan, sa Justin och kysste mig på pannan


- Hur är de Rachel, vill du åka hem? fråga jag henne och la min hand på hennes 


- Nej, de är lugnt Regina, du vet, nykter på en fest var inte så frestande som jag trodde. sa hon 


- Jag förstår, men det är ju inte mer frestande att sitta här och lata, kom så dansar vi åtminstonde, sa jag och tog hennes hand 


Hon gick med på det, och precis så kom våran låt




( läs medans du lyssnar ) 

 


Rachel drog ett stort smile och ställde sig upp och började dansade, Vi hoppade och sjöng med,eller alla sjöng med rättare sagt, stämningen vart underbar, Justin och Ryan stod och kollade på oss och skrattade, vi drog in dom och dom dansade dom med, '' I'DONT CARE I LOVE IT '' skrek vi, jag och Rachel drog våran dans vi hittade på första gången vi hörde den här låten, det blev som en ring, Jag och Rachel var i mitten, alla klappade och busvissla, och vi kunde inte hålla oss för garv vi gick ur ringen och Justin och Ryan blev inknuffade av oss, dom försökte härma oss och alla skrattade, Chaz drog upp mig och Rachel på bordet och vi dansa och sjöng, 


xstäng avx

 

 

( Lyssna medans du läser ) 

 

När låten var slut, kom Justins favorit låt, och han höjde glaset och bad alla andra göra det, '' SKÅÅL !! '' skrek han, " SKÅL !! " sa alla efter, Ryan bad Rachel följa med honom ut en sväng, dom dansade medans dom gick ut, så otroligt underbart att se dom båda le, Jag klunkade min drink medans jag insåg att Justin hade blicken på mig

 

- Påfyllning? sa han och skratta 


- Ohja! gärna, sa jag med en oseriös röst,


Våra glas fylldes, och han dansa med mig och lyfte upp mig och kysste mig länge och romantiskt. smaken av bålen var söt, han tog min dricka och ställde den på bordet, och hans också, och bärde mig över axeln, jag skrek och bad han släppa ner mig, alla skrattade, han gick till övervåningen 


- OLALA!! skrek alla folk 


Vi gick in till Chaz rum, och la oss i hans säng, vi kysstes, ett bra tag tills min klänning var avdragen, han tog av sig byxorna och tröjan och fortsatte kyssa mig, han drog djupa hastiga andetag när han kysste mig ner mot brösten och upp mot mitt öra '' Jag älskar dig '' viskar han, '' Jag älskar dig med'' stönar jag tillbaka, underkläderna var av, och vi drog på oss täcket, dom djupa andetagen blev allt tydligare, jag kysste honom på halsen, då dörren öppnades,


- Tack dude, sa Chaz och skrattade 


Både jag och Justin börja skratta, och försökte återgå till det vi höll på med, men kunde inte hålla oss för skratt, vi klädde på oss och jag skulle precis öppna dörren när han höll armen iför, 


- Tänker du smita din häxa, sa han med sexig röst


- Ohja, sa jag och kysste honom, han släpper dörren och öppnar fort och vänder mig om och flirtar till honom


han springer efter och jagar mig, jag skriker och springer ner och jag faller ner i soffan han lägger sig över och kysser mig


- Vill du ha tillbaka din dricka? frågade han 


- gärna, sa jag och klunka i den, och ännu en till

x__x


- Justin, väck henne inte, hör jag en gammal röst säga

Jag kollar upp med ena ögat, och ser att jag ligger i Justins rum, jag skäms så jag för täcket över mina ögon och försöker somna om


- Nämen titta, någon som är vaken, hör jag Justin säga 


Jag kollar upp och Justin håller i Jaxon, hans bror


- Är du trött? frågar Jaxon


Jag kunde inte hålla mig för skratt,


- haha, ja litegrann , sa jag med en tillgjord röst


Justin skrattar och stänger till dörren så jag får byta om.


Det låg ett par mjukisbyxor och en T-shirt på stolen i rummet, jag tog på mig det, och tog ett djupt andetag och öppna dörren, så pinsamt att vara bakfull hos Justin första gången jag träffar hans små syskon.


- Nämen titta vilken solstråle, kom och sätt dig jag har gjort frukost, säger Justins mormor


- Tack, så mycket, solstråle vet jag inte, sa jag och kollade mig i spegeln och ser hur mitt smink har smetas ut i hela ansiktet, jag kollar på dom, Justins småsyskon och hans pappa, Justin och hans morföräldrar, jag springer in på toaletten och hör hur dom skrattar. 


Jag tvättade bort de, och det mesta gick bort, jag satt upp håret och gick ut, Justin stod utanför och kysste mig 


- Vart du lite full igår häxan? fråga han retsamt


Skulle precis svara när Jazmyn justns lillasyster säger


- Vad är full?


- Ingenting Jazzy! sa justin och skrattade 


- Pappa! vad är full? skrek hon


Justin tog handen i ansiktet, och suckade

Jag kunde inte hålla mig för skratt, så jag gick in i köket och satt mig vid bordet och åt, Pratade en hel del med Jaxon och Jazmyn för att lära känna dom, och småbarns frågor är så sjuka.


- Är du och Justin kära? fråga Jazzy och fnittra 


- Ja, det är vi, svarade jag och tog en klunk av kaffet


- Vill du följa med till marknaden sen och kolla på monsterna ? frågade Jaxon med bebisbrytning


- Marknad? fråga jag och kolla på Justin 


- Ja, det är halloween marknad i stan hela veckan, tänkte gå dit nu när dom här skitungarna är här, vill du följa med? 


- Ja det vill hon, sa jazmyn


- Haha, ja det kan jag väl, sa jag och placera handen på huvudet av huvudvärken.


- Ska jag skjutsa hem dig så du får förvandlas till Regina igen och få bort häxan? fråga justin retsamt


- Men så behandlar man väl inte en tjej Justin, har väl lärt dig bättre än så, du är så fin så, sa Justin pappa Jeremy och log emot mig 


- Haha, tack du med Jeremy, ja det skulle vara snällt zombie, sa jag 


Jaxon och Jazmyn fnittra sött, och Jeremy kunde inte heller hålla sig för skratt, Justin stod där med en bitter blick


- Kom då! sa han 


Jag tog sista tuggan av mackan och drack upp kaffet.


- Tack så mycket för frukosten


- Det var så lite, sa Justins mormor


- Hejdå Rejina hör jag ungarna skrika och vinka,


- Haha, hejdå, vi ses sen 


______________________________________________________________________________________

Hoppas det var bra, bara skriva vad ni tycker jag ska bättra mig på så gör jag det   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zma ckie - 10 januari 2013 14:23


För att läsa nästa kapitel gå in på min nya blogg HÄR  www.zmackie.blogg.se   ...

Av Zma ckie - 4 januari 2013 18:36

Hej, jag måste flytta tillbaka bloggen till blogg.se på grund av att bloggplatsen är konstig, både denna och min personliga blogg är jättekonstig så jag länkar bloggen när jag fört över alla Kapitel och grejer :)  ...

Av Zma ckie - 3 januari 2013 03:14

  Justins Perspektiv  Ångesten var kvar, hon svarar på mina sms, men det är jag som får ta första steget, jag är tacksam över att hon ger mig en ny chans. Men jag var inte den enda som gjort fel, jag hade tagit beslutet att gå och prata med Chuc...

Av Zma ckie - 2 januari 2013 14:44

    Justins Perspektiv    Justin, Lyssna på mig!! säger Scooter  Jag himlade med ögonen, det var alkoholen som var påväg att försvinna, jag tittar ut och ser att vi närmar oss Stratford. Vad tänkte du med? hör jag ännu Scooters röst upprep...

Av Zma ckie - 28 december 2012 15:26

  Justins Perspektiv Varför? Varför ska jag klanta till allt hela jävla tiden, jag var så arg på mig själv, vela bara hoppa ut på vägen och hoppas det är en lastbil som kör över mig! Vill lida precis som Regina gör just nu. Ingen svarar när j...

Presentation


Regina: 17årig tjej från stockholm som förlorat sin pappa som dog i en flygolycka, hennes mamma vägrar sätta henne på planet till hennes farmor och farfar till Canada, men till slut så. Intressant? Bara börja läsa :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Zmackie

Zmackie

Heart It
http://translate.google.com/

Ovido - Quiz & Flashcards