Zmackie

Direktlänk till inlägg 9 december 2012

Kapitel 20 - A fresh new start

Av Zma ckie - 9 december 2012 10:10

 

Justin har åkt tillbaka för turnés slutgång. Men Ryan är kvar, vilket han varit snart 1 vecka. Det är skönt att ha han här. Vi bor hemma hos Rachel och Sarah, vi har bara flyttlådor med saker i hemma hos oss. även Rachel och Sarahs saker, det är lättare att flytta då, för då slipper man ha massa flyttlådor i vägen, det är bara så trångt då. Allt har gått så fort. Jag, Mamma, Sarah och Rachel ska bo tillsammans i ett hus ungefär vi Ryan, vi har inte varit och kollat men Farmor och Farfar och även Ryans föräldrar och Justin mormor och mormor är där och städar. Huset har stått tomt i flera månader nu. Jag och Rachel är sjukt taggade, nu får jag var lite mer i Justins värld och Rachel i Ryans, jag har hans familj i närvaro och han kommer vara hemma hela tiden nu. Rachel ska börja hemundervisning nu eftersom hennes värkar kommer och går, så Sarah vill inte att det ska ske i skolan, Men det är bra för det kommer Justin också få göra nu när hans turné är slut. Jag går inte kvar i skolan längre, Liza och Roe blev ledsna konstigt nog, men jag bryr mig inte, jag är mer fokuserad på Becca och Lucas, fast dom kommer att hälsa på ofta. Eftersom Lucas kommer att åka hit för att träffa släkt och vänner, Jag kommer sakna dom. Men dethär kommer bli en ny start på livet.


- Regina kan du och Ryan följa med Sarah och så vi får in dom här sista kartongerna. frågar Mamma


- Ja, det kan vi göra, sa jag helt ner svettad 


Vi har hållt på från morgon till kväll varje dag i en hel vecka nu, tur att huset stod tomt, det är nästan omöjligt att få hus i Stratford. Rachel ligger bara i soffan och käkar sina ostbågar och kollar på serien Andra Avenyn, jag och Rachel var beroende i den serien. Hon var surig också, men har hört att det är väldigt vanligt i gravditeten, så vi ignorerar henne bara, Ryan tofflar bara, han är som en liten slav till henne, hämta det, gör så, gör si, och han gör det. Nästan lite roligt faktiskt. När vi hjälpt Sarah med lådorna, åker vi till ett Café och fikar, Sarah avgudade verkligen Ryan, hon snackade hela tiden om faderskap och det, båda två såg verkligen fram emot tills bebisen kommer. 


- Så har ni några förlag på namn ? frågade Sarah nyfiket Ryan


- Aa, Drew efter Justin, han heter den i mellan namn, och det är inte jag som kommit på det utan Rachel, hon säger att '' Jag har/är ett Justin Bieber fan och han ska bli gudfar då vill jag att våran son ska heta så ''


- Drew? jag gillar det, säger Sarah 


- Jag med, kommer jag mitt upp i allt 


Jag kunde inte fatta att jag skulle bli gudmor och Justin gudfar. Jag och Justin har ju funderat en hel del på barn, fast inte nu men om nått år iallafall, fast det är bara en liten tanke. Rachel blev ju gravid efter första dejten, jag och Justin har ju varit tillsammans ett bra tag så vi kommer nog kunna skaffa ett vi med. 


När vi fikat klart skjutsade Sarah ner mig till Lucas, Ryan hängde med och dom blev riktiga glada at få träffa varandra igen, vi spelade tv spel och pratade. 


- Så när flyttar ni då? frågade Lucas man såg på han att han inte gillade att vi skulle flytta


- Vi får se om vi inte redan åker i över morgon, vi har ju packat klart allting så.


- Jag kommer sakna er så mycket! känns som när man verkligen hittat riktiga vänner, så lämnar dom mig bara


- Men Lucas ge dig, Jag lämnar inte dig! det skulle jag aldrig göra, du vet att du kan komma och hälsa på, tänk att vi alla kommer få det bättre, och när du fyller 18 kan ju du och Becca och flytta dit? det är ju inte alls långt kvar. 


- Bra idé, nej jag vet att du inte gör det, men jag vill bara inte att du flyttar, men jag ska prata med Becca om det. Vi ska ändå flytta ihop till en 2an nere vid torget.  Sa han, antog att min idé fungerade för att få han på bättre humör. 


Becca kommer in i Lucas rum och anfaller mig med en bamsekram


- Min vackra mö! du får inte lämna mig! skrek hon och låtsas grät


- Haha! lyssna på Lucas vilken klockren idé vi kommit på


Becca kollade på Lucas och väntade på dom goda nyheterna


- Ja! att när jag fyller 18 så flyttar du och jag till Canada, du är ju redan 18 så det är ju bara jag kvar haha


- Skojar du!! jag måste ringa och prata med mamma om dethär! jag ska till Canada punkt slut! sa hon och gick ut och ringde hennes mor.


- Jadu, alla ska till Canada verkar det som, sa jag och skratta 


- Stratford är bäst!! tjöt Ryan ut


- Jaja, hur är det med Rachel föresten? frågade Lucas


- Jodå! det är bra, men hon gör hemundervisning nu eftersom hon får såna kraftiga värkar, ungen kan komma när som helst. och det var inte vattnet som kom, hon pissa på sig


- Men nej det gjorde hon inte alls!! sa jag till ryan


- Skitsamma, någonting sånt var det iallafall, men ungen mår bra och hon mår bra, så då vet ni ju att jag mår bra, för det var väl det ni undrade va ? 


Jag och Lucas brister ut i skratt


När det blir lite väl sent och Rachel vela ha sin slav tillbaka, skjutsade lucas mamma hem oss hon var riktigt trevlig, när vi kommer hem, står Mamma och Sarah och dansar med ett glas vin i handen, jag och Ryan stod och glodde på dom bara. Rachel låg som vanligt i soffan och tryckte i sig god saker, Ryan satt sig brevid och myste med henne, jag gick upp på rummet jag sov i, och gick in på skype och ringde upp Justin, han var med Alfredo, jag vinkade och han vinka tillbaka


- Hej babe, vad gör du ? frågade Justin


- Kom nyss hem, Becca och Lucas kanske ska flytta hit nästa år


- Skojar du? gud vad roligt, jag saknar dig by the way.


- Saknar dig med, när tror du vi kan ses igen?


- 2 veckor, då är min turné slut, vi ska fira jul tillsammans, det kommer bli riktigt mysigt, din farmor och farfar mina morföräldrar ryan och chaz föräldrar du sarah rachel och roe, det kommer bli en riktig jul. 


- WOW!! värst vad du visste mycket, huvudsaken jag firar julen med dig.


- det luktar romantik här, hör jag alfredo säga 


Jag och Justin börja skratta, han satt i bar överkropp och ruffsigt hår, då han var som sexigast. 

Vi sa hejdå, eller mer godnatt. jag la mig i sängen, och satt i hörlurarna och satt på min och justins lista, det var våra låtar. 

 
 
hedill

hedill

4 januari 2013 18:09

min kompis sa att jag skulle gå på din blogg och kolla hur fin du har och hon hade rätt

http://bieber

Zma ckie

4 januari 2013 18:36

Tack :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zma ckie - 10 januari 2013 14:23


För att läsa nästa kapitel gå in på min nya blogg HÄR  www.zmackie.blogg.se   ...

Av Zma ckie - 4 januari 2013 18:36

Hej, jag måste flytta tillbaka bloggen till blogg.se på grund av att bloggplatsen är konstig, både denna och min personliga blogg är jättekonstig så jag länkar bloggen när jag fört över alla Kapitel och grejer :)  ...

Av Zma ckie - 3 januari 2013 03:14

  Justins Perspektiv  Ångesten var kvar, hon svarar på mina sms, men det är jag som får ta första steget, jag är tacksam över att hon ger mig en ny chans. Men jag var inte den enda som gjort fel, jag hade tagit beslutet att gå och prata med Chuc...

Av Zma ckie - 2 januari 2013 14:44

    Justins Perspektiv    Justin, Lyssna på mig!! säger Scooter  Jag himlade med ögonen, det var alkoholen som var påväg att försvinna, jag tittar ut och ser att vi närmar oss Stratford. Vad tänkte du med? hör jag ännu Scooters röst upprep...

Av Zma ckie - 28 december 2012 15:26

  Justins Perspektiv Varför? Varför ska jag klanta till allt hela jävla tiden, jag var så arg på mig själv, vela bara hoppa ut på vägen och hoppas det är en lastbil som kör över mig! Vill lida precis som Regina gör just nu. Ingen svarar när j...

Presentation


Regina: 17årig tjej från stockholm som förlorat sin pappa som dog i en flygolycka, hennes mamma vägrar sätta henne på planet till hennes farmor och farfar till Canada, men till slut så. Intressant? Bara börja läsa :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Zmackie

Zmackie

Heart It
http://translate.google.com/

Ovido - Quiz & Flashcards