Zmackie

Direktlänk till inlägg 9 december 2012

Kapitel 19 - Stay Strong

Av Zma ckie - 9 december 2012 02:45

- Kan inte du sjunga för mig? säger hon med hes röst 

- haha, nu? frågade jag

 Jag tänkte vafan, varför inte.

''I won't let the night stand in my way, i know what i want, i know what i can, but i'm only here to find you, you. All I need is you by my side''

_____________________________________________________________________________


 

Regina!! skriker Mamma ner ifrån köket.

Jag rusar ner för trappan i full fart, ''vad är det? '' frågar jag med en förvånad blick i ansiktet. hon lägger ner telefonen på bordet och bara stirrar med öppen mun. '' Dom har fångat honom, Dom har fångat Stefan '' Jag log och bara kramade om henne '' Vilken lättnad'' Justin kommer ner med trötta och sega steg nerför trappan, fortfarande lite hängig, vi berättar vilka goda nyheter vi hade att komma med. Han drog det bredaste leendet någonsin och krama om oss båda. '' Men jag hoppas ni inser att vi alla 3 måste gå på rättegången, även du Justin, om du har tid?'' frågar mamma, självklart tänkte hon på hans turné. '' Snälla någon jag ställer upp till 100 % , att ha fått sett er mått såhär har inte varit en höjdare, detdär sjuka svinet ska inte komma undan '' Han med sina tal, dom fick mig alltid att smälta, vart fick han alla ord ifrån egentligen, när jag frågar säger han bara ifrån hjärtat. 


Med denna enorma lycka ringer Sarah och säger att Rachels vatten har gått, Vi blev överlyckliga tills vi insåg att det var 3 månader för tidigt för att barnet skulle överleva. Sarah förklarade att dom ska ge henne vätske sprutor så barnet växer fortare. '' Får jag ringa Ryan och berätta detta? '' frågar Justin Sarah i telefon. '' Ja det skulle nog behövas '' sa hon med en ledsen röst. 


Justin ringer genast Ryan och Justin fick dra i från telefonen ifrån örat på grund av skriket '' VA '' 

han skulle ta första bästa plan till Sverige, hans föräldrar ger honom pengar till det. Jag tyckte synd om Ryan, och givetvist Rachel också, att detta skulle hända just nu och just dom. 


Vilken skräck dom måste bära inom sig, vi klär på oss och rusar ner mot sjukhuset i full fart. trafiken var enorm och vi kom ingen vart, Mamma tutade och skrek, vi bad henne lugna ner sig. 

'' Dom har hjälpt mig med allt, nu vill jag gottgöra dom också!! '' skrek mamma. Jag och Justin insåg att den här psyko perioden hon haft inte alls var försvunnen, lika bra att inse att detta med Stefan har påverkat hennes sinne, hon kommer aldrig någonsin glömma det som hänt, det kommer sitta fast tydligare än någonsin i hennes huvud. När vi passerar sjukhuset springer vi alla 3 till entrén och frågar hon som sitter bakom katedern var Rachel befann sig i för rum '' Rum 17 avdelning 5 '' hon lät allvarlig och var ganska läskig, och när jag får syn på Mammas och Justins ansiktstryck så inser jag att jag inte var ensam om det. Vi går i den dystra kyliga korridoren och letar efter siffran 17, Vi ser vid korridorens slut att Sarah står och viftar dit oss. 


Rachel såg inte sjuk ut fysiskt utan mer psykiskt, hon var rädd, hon hade verkligen ångest över att bestämma sig ifrån början om hon vela behålla barnet eller ej, och så nu när hon bestämt sig för att göra det, så händer detta.  '' Hur är det? '' frågar jag Rachel och smeker min hand mot hennes arm, hon vaknar upp ur sin stirrblick och kollar på mig '' Vattnet har gått, men jag har inte haft några sammandragningar, och dom ska komma innan. Vad händer med mig '' svarade hon. Vi gick ut därifrån och lät Sarah få vara ensam med henne, Jag kollade på min mor och tänkte att jag skulle verkligen velat detsamma, om jag var i Rachels situation skulle jag som mest vela ha min mamma där omfamna mig och säga att allt  kommer bli bra. Jag lägger mig i justins knä och bara kollar upp på honom, dom där blåmärkerna gör mig arg, Jag kollade ett bra tag på honom, kollade igenom varenda liten detalj '' Du är till och med snygg med blåtira '' sa jag och han skrattade '' Ska jag ta detta som en komplimang'' sa han och kysste mig, jag var glad över att jag hade Justin. Jag var inte hel utan honom. I samma sekund rusar det in tidningar och skrikande fans. '' Skojar du med mig '' sa jag och kollade på Justin. Han såg arg ut, och det gjorde jag med. att dom aldrig kunde låta honom vara. Jag ställer mig upp och går dit, mamma försökte hindra mig men jag fortsatte, '' Vad är erat problem så oerhört respektlöst när vi sitter och väntar på beskedd om ett litet ofött barn kommer få chansen att få komma till den här världen'' Dom tog ner kameran, Tjejerna slutade skrika, dels för mitt arga tal och för att vakterna och poliserna tog tag i dom. '' Tack '' sa jag till polisen och jag menade det inte. Dom ska vara i tid! dom ska inte komma i själva dramat. Justin kommer och tog tag i mig '' kom så går vi ner och fikar '' Jag antog att det var mammas idé för att få mig lugn. Men hon själv till psyko visste ju inte bättre själv. 


I cafét köper jag en bulle och en kaffe, Justin gjorde detsamma '' Det är mycket att oroa sig för nu, och jag förstår att det är jobbigt, men vi måste vara starka, annars faller vi alla ihop, du vet att jag finns här och älskar dig '' sa Justin, han kysste mig hårt och romantiskt. Han hade rätt, är jag inte stark hamnar jag i samma psyk fall som min mamma. och det var det sista jag vela. Jag behövde verkligen Justin här hos mig just nu, men snart måste han åka igen, och jag blir inte ensam, jag har Rachel, Becca och Lucas här.


'' Jo, det är en grej. Min mamma ringde igår, och din mamma har självklart berättat allt i detalj, och hon börjar bli riktigt orolig över er, och undrar om ni vill.. ja vara i Canada och bo där för ett tag iallafall, till allt har lugnat ner sig. Jag har pratat med Roe, men hon är bara tveksam över vad du kommer att tycka '' Jag log men skiftade mitt ansikttryck till en ledsam blick, men sedan förde jag tillbaka mitt leende. '' Ja! '' Jag visste att Mamma också skulle må bra av det. Få byta samhälle och umgänge, hon hade ju bara Stefans kompisar vilket fick henne att tänka på honom. hon kan inte se, ta eller höra något som påminner henne om Stefan. Jag var skyldig min mamma dethär. 


När vi fikat klart, och till och med skrattat lite går vi tillbaka till Sarah och Mamma. Dom satt inne i rummet med Rachel denna gång. Och dom satt där och skrattade dom med. Utan att ens fråga varför dom var så glada så kändes det så bra att få se dom viktigaste människorna i mitt liv skratta och vara glada. '' Mamma! jag vill flytta till Canada! '' tjuter jag ut. Hennes ögon faller glädjetår på glädjetår, hon springer fram och kramar mig hårt '' Tack mitt hjärta, Tack '' Hon förstod mycket väl att jag gjorde detta för henne. Rachel och Sarah satt på sjukhus sängen och gjorde high five, när jag får syn på dom sitter dom där jag fångar Rachels blick inser jag hur full i bus hon ser ut att vara. '' Värst vad skyldiga ni ser ut att vara ? '' frågar Justin Sarah och Rachel.

'' Jo.. Får vi hänga med ? '' frågar Sarah med det största leendet hon hade att komma med. Jag blev överlycklig. Jag kollade på Justin och skrattade, där satt vi i en sjukhus säng på förlossningen efter allt som hänt så satt vi bara och skratta och krama om varandra. Vi är verkligen starka. Tillsammans är vi det.


_____________________________________________________________________________

Sorry för dålig uppdate, ska bättra mig nu. Men har dåliga statistik, vill veta om det är värt att behålla bloggen också   


 
 
Ingen bild

Vendela!

9 december 2012 09:26

Sjävklaet är det värt att behålla bloggen!
Jag har din blogg som en app på min IPhone och kollar den VARJE dag!
Fortsätt bara med bra uppdatering så kommer läsarna tillbaka ska du se :)
Det är ju mycket nu innan jul så dom kanske inte hinnar just nu. Du vet man vill bättra på sina betyg innan jul och fixa julklappar osv.
STANNA PÅ BLOGGEN!

//Vendela ❤

Zma ckie

9 december 2012 09:49

Gud vad kul att du tycker om den, Du har rätt :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zma ckie - 10 januari 2013 14:23


För att läsa nästa kapitel gå in på min nya blogg HÄR  www.zmackie.blogg.se   ...

Av Zma ckie - 4 januari 2013 18:36

Hej, jag måste flytta tillbaka bloggen till blogg.se på grund av att bloggplatsen är konstig, både denna och min personliga blogg är jättekonstig så jag länkar bloggen när jag fört över alla Kapitel och grejer :)  ...

Av Zma ckie - 3 januari 2013 03:14

  Justins Perspektiv  Ångesten var kvar, hon svarar på mina sms, men det är jag som får ta första steget, jag är tacksam över att hon ger mig en ny chans. Men jag var inte den enda som gjort fel, jag hade tagit beslutet att gå och prata med Chuc...

Av Zma ckie - 2 januari 2013 14:44

    Justins Perspektiv    Justin, Lyssna på mig!! säger Scooter  Jag himlade med ögonen, det var alkoholen som var påväg att försvinna, jag tittar ut och ser att vi närmar oss Stratford. Vad tänkte du med? hör jag ännu Scooters röst upprep...

Av Zma ckie - 28 december 2012 15:26

  Justins Perspektiv Varför? Varför ska jag klanta till allt hela jävla tiden, jag var så arg på mig själv, vela bara hoppa ut på vägen och hoppas det är en lastbil som kör över mig! Vill lida precis som Regina gör just nu. Ingen svarar när j...

Presentation


Regina: 17årig tjej från stockholm som förlorat sin pappa som dog i en flygolycka, hennes mamma vägrar sätta henne på planet till hennes farmor och farfar till Canada, men till slut så. Intressant? Bara börja läsa :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Zmackie

Zmackie

Heart It
http://translate.google.com/

Ovido - Quiz & Flashcards