Zmackie

Direktlänk till inlägg 4 november 2012

Kapitel 10 - A good change

Av Zma ckie - 4 november 2012 00:04

 

Reginas Perspektiv 

 


Regnet öste ner på fönstret. Jag gillade ljudet, skolbänken var full av papper och rester från sudd, hur skulle jag hinna skriva klart uppsatsen på 1 timme! Pinsamt att gå ut och alla ser att jag är tvungen att gå extralektioner medans alla andra är på rast, har tappat bort mig mycket i skolan efter allt med Liza och Roé. Har fått jättebra kontakt med Becca, one less lonley girl bruden från Justins konsert fast hon går i 2:an så vi ses inte så mycket i skolan men efter umgås vi en hel del. Visst kan man tro att hon utnyttjar mig för att komma Justin nära, men det tror jag inte.

 

- 15 minuter kvar, sa Rita läraren som tog ansvaret över extralektionerna

 

det gjorde mig bara mer stressad, men fick till det till slut.

 

Jag går ut och hämtar mina böcker för nästa lektion uppsatsen skulle min fröken ha, hade engelska, vilket var bra för vi skulle ha min vanliga lärare eftersom engelska läraren är utomlands med en annan klass.

 

Jag kollar mobilen inga sms, vill inte pressa Justin han har nog fullt upp och det accepterar jag.

Många kommer fram och frågar efter aoutograf och säger att jag är duktig och är självklart fans till Justin. Tycker bara det är kul. 

 

Ger Rita ( min lärare ) uppsatsen

 

- Tack, tror att du klarar det den här gången Regina, du är jätteduktig, sa hon och log

 

- Tack Rita, sa jag och satt mig 

 

hon skulle dra ner duken från tavlan och sätta på en film, när det kom in någon.

Rita kollade på honom 

 

- Oj, juste det här är Lucas han är nyinflyttad från Canada och ska gå här, eller ja inte på alla lektioner men på några iallafall, sa hon på engelska

 

Han log och nickade, Rita visade honom hans plats eller tja den enda platsen som fanns, framför mig.

 

Han kolla sig runt av alla blickar han har från alla i klassen, han kände sig iakttagen och kollade ut genom fönstret för att undvika den obehagliga känsla

 

- Hej, sa jag 

 

han vände sig om krångligt och fick ut ett segt hej

 

vi återgick till filmen.

 

Justins Perspektiv

 


Ikväll väntade spanien, var sjukt taggad fansen skrek utanför trots att konserten inte var först om 5 timmar. 2 veckor är det nu sen jag lämnade sverige, saknar Regina så oerhört mycket, känns så tomt, men vi klarar det, och att ha denna saknad och få känna känslan när vi ses är underbar, snart är det jullov för henne då drar hon till Stratford och då har jag ledigt i 2 veckor så det blir bra, klart vi kommer ses där i mellan, och jag längtar så oerhört mycket.

 

- Dude kan du komma hit ? hör jag Scooter säga

 

- Vad är det? frågade jag fundersamt

 

- En kille där utanför står med en pistol och polisen är påväg, han vill åt dig

 

- Va!

 

- Du kan va lugn justin, du är i säkerhet det vet du, men håll dig inne snälla, sa Scooter och krama om mig

 

Det är inte första gånger såna galningar gör såhär, men det gör mig fortfarande rädd, jag gör inget fel,dom är avundsjuka, dom har fått för sig att '' jag tar doms tjejer, är bög och använder i stort sätt alla mina pengar till mig själv '' Jag förstår inte hur folk kan lägga ner tid på såna sjuka påhitt, skulle för det första aldrig ta någons tjej , sen har jag Regina så är inte bög så vitt jag vet är hon en tjej, och pengarna jag skänkt bort är inget påhitt jag vill hjälpa andra få sina drömmar gå i uppfyllelse precis som folk hjälpt mig.

 

Jag sätter mig i soffan och smsar Regina 

'' Hej min ängel, vad har du för dig? jag saknar dig xoxo '' 

 

börjar skaka på benen, tänk om allt gå åt helvete, tänk om fansen där ute eller någon överhuvudtaget gör sig illa, det vet han mycket väl om att det är jag som skuldkänslorna inte han. 

 

Kenny kommer in och sätter sig brevid mig

 

- Justin, ta det lugnt polisen tog honom, men tidningen är här, kanske skulle vara för om du gick ner, fansen skulle definitivt uppskatta om du sa något om dom.

 

- Jävla idiot, klart jag gör det, tack kenny

 

- för vad? fråga han 

 

- För allt, du vet att du är till stor hjälp, sa jag och krama honom

 

- haha, aww akta så att jag inte blir förälskad sa hon och vägra släppa mig

 

- eww, sa jag och skratta

 

Jag gick ner dom gick på mig och förvänta sig att jag skulle ignorera dom och gå därifrån men lugnade ner sig när dom såg att jag gick emot dom.

 

'' Justin! hur känns det att veta att någon vill mörda dig är du inte rädd? ''

 

- Jo det är klart, men att sitta här och inte kunna hjälpa alla som var där ute då, delvis mina fans är ännu värre, vill inte ställa till med något, svarade jag 

 

'' Älskar du dina fans? ''

 

- Det är klart, utan dom skulle jag inte stå här idag, jag uppskattar verkligen att många kommer ikväll.

 

'' Saknar du din flickvän? hur reagerade hon på detta ? ''

 

Shit, hon vet inget kom jag på precis nu.

 

- Klart jag saknar henne, finner inga ord hur stor saknaden är, hon vet inget ännu vill inte starta något, huvudsaken är att det är över och att alla är oskadda. 

 

'' Tack '' 

 

Det är skönt att få beröm av paparazzin och tidningar och sånt istället för en massa elaka kommentarer  för att man ignorerar dom, önskade bara att det inte var så många, vet att det är deras jobb och att jag till exempel nu hjälpte dom mycket, men jag har inte tid med alla. 

 

 

Reginas Perspektiv

 


kommer in genom ytterdörren och sätter mobilen på laddning, och går till Mamma och berättar om Lucas den nya i klassen , att han var ifrån Canada och allt.

 

- Haha, glöm inte den andra gobiten från Canada, sa mamma

 

- Skulle aldrig tycka om någon annan mer än Justin, det vet du mamma.

 

värmer maten och svarar Justin på smset jag hade fått för 1 timme sen, han svarade inte så tänkte ringa honom när jag kom på att han har konsert snart så jag smsade att han skulle ringa när konserten var slut.

 

diskar av tallriken och hör att det ringer det var becca jag svarade 

 

'' Hej, vill du gå på bio ? ''

 

'' Nu? '' fråga jag förvånad

 

'' nej nästa år, haha ja nu eller den börjar om 2 timmar men har biljett till dig mig ''

 

'' Tack girl, vilka mer hänger på? ''

 

'' Nick och Jonas från min klass du vet, sen Erika och Fia, sen skulle nick ta med någon kille ''

 

'' Okej ska bara duscha sen möts vi vid bion ''

 

'' Nice, hejdå ''

 

Jag la på med ett leende, sen jag och becca börja umgås har vi hittat på saker hela tiden, haft så tråkigt när jag bråkar med Liza och Roé.

 

- Mamma, jag ska på Bio med Becca och några till, så du vet

 

- Ja det är lugnt, du verkar vara mycket gladare nu 

 

- vadå? fråga jag fundersamt

 

- Sen du börja umgås med Becca, innan var det bara Justin som fick dig le, men nu känns det som om du verkligen hittat en bra vän, det gör mig glad att se dig lycklig

 

- Haha, tack mamma, älskar dig 

 

Jag hoppa in i duschen och gjorde mig i ordning, möter upp dom utanför.

 

- tjenare sego! haha dethär är iallafall Lucas jag visste inte vad  han hette, presenterade hon honom på engelska

 

Jaha nu fattade jag. Lucas ifrån min klass, så pass, har han redan fått vänner.

 

- Vi har träffats förut, sa Lucas till Becca 

 

- Ja, vi går i samma klass, sa jag till Becca 

 

- Jaha, haha världen är liten, sa Becca och skrattade 

 

vi fick jättebra kontakt med Lucas, han var riktigt schysst, mer Becca som fick kontakt, haha hon blev helt galen i honom, kan sätta hundra på att hon är intresserad av honom.

 

när filmen var slut, åt vi på Mcdonalds och snackade en hel del Nick och Jonas var också schyssta, Erika och Fia har jag känt sen tidigare och dom är roliga, alltid positiva och glada, känns som om jag bara ska lägga Liza och Roé bakom mig, och fokusera på mina nya riktiga vänner.

 

- har du hört något från Justin då? frågade Becca 

 

- Nej, han har konsert i Spanien, så han ska ringa efter, sa jag 

 

Lucas reaktion när han hörde Justin och konsert fick alla att reagera.

 

- Justin? frågade han fast han visste vem vi snackade om.

 

- Yes, Reginas heta pojkvän som jag drömmer om varje natt, haha sa Fia 

 

Alla brister ut i skratt förutom Lucas, han drog ett fake smile 

 

- Du måste väl ha sett honom någon gång, eftersom du bodde i Canada vilket han gjorde också? fråga becca 

 

- Tja, hände väl. 

 

Han börja dra sig ur konversationen helt och hållet

 

- Aa, jag kommer strax ska bara ut och röka, sa han 

 

jag gick efter och han vände sig om och kolla på mig 

 

- Är det något som är fel? fråga jag 

 

- Nej, inte alls, varför skulle de va nå fel? fråga han

 

- jag vet inte, du blev så konstig när vi börja prata med Justin, om det är något så kan du berätta.

 

- Alltså, haha nej det är lugnt Regina, jag lovar, sa han och log men leendet försvann snabbt.

 

Jag skulle precis svara honom när min mobil ringer det var Justin 

 

- Killen din? fråga han 

 

- haha Ja

 

Jag svarade

 

'' Hej baby hur är det? ''

 

- Jag går in , sa Lucas

 

- Gör det, jag kommer snart, sa jag 

 

'' Vem var det där? ''frågade Justin eftersom jag snackade engelska 

 

'' Lucas, är på Mcdonalds med Becca och dom vi har varit på Bio, han är nyinflyttad han kommer ifrån Canada, han har sett dig någon gång sa han, rätt så coolt ''

 

'' Va? Luke? '' sa han förvånad

 

'' Va ? vadå Luke? känner du honom ? ''

 

'' Vet inte, äsch hur har din dag varit? jag saknar min prinsessa ''

 

'' Helt underbar fast inte perfekt utan min prins, hur gick konserten ? ''

 

'' Jo det gick bra, förutom att en galning stod utanför och hotades med pistol, han vela döda mig tydligen ''

 

'' VA?! vart är du ?'' fråga jag högt och förskräckt

 

'' Det är lugnt Regina, det händer ofta att folk vill åt mig, han blev tagen ,jag ringer dig imorgon, okej? ''

 

'' Okej, ta det lugnt, älskar dig ''

 

'' Och jag älskar dig Regina ''

 

Jag gick upp till dom andra, och fråga om jag hade snackat med Justin , Jag berättade om den galna killen med pistolen.

 

- vilken jävla idiot, och otroligt fegt att ha pistol, sa  Becca

 

- Hur mår han ? frågade Lucas

 

- Bara bra, han klarar sig det gör han alltid, nå är vi klara här ? frågade jag 

 

- Ja, det tycker jag då iallafall, fullproppad med popcorn och snabbmat, kan det bli bättre, sa Erika

 

- Mamma kommer och hämtar mig Erika och fia, ska ni med pojkar ni som ändå bort åt det hållet? fråga becca Nick och Jonas 

 

- Aa, skulle vara schysst, sa Nick

 

- Vart bor dudå? frågade jag Lucas

 

- Södermalm tror jag det heter

 

- Haha duktig du som vet vart du bort, jag bor också där vi kan ta sällskap om du vill, eller inte hittar ? haha , sa jag 

 

- Låter som en bra idé haha.

 

- Får jag fråga en sak? sa jag 

 

- du frågade just en sak, men haha visst okej fråga på, sa han och log

 

- Du känner Justin va? för när han undra vem det va jag snackade med sa jag Lucas från Canada, och då sa han '' Luke '' jag må va en brud, men jag är inte dum.

 

- Ja, vi var vänner som små, det var han jag, ryan och chaz, sen flytta jag till ett annat område och tappa kontakten helt och hållet med justin.

 

- wow, ja som sagt världen är liten, sa jag

 

- Ja, men jag saknar honom riktigt mycket, sa han tyst och titta ner

 

- Kan garantera att när han får reda på att det är du, så kommer han bli riktigt glad, känns skönt att ha någon som har något gemensamt, att vi båda känner Justin Bieber det är rätt så stort´.

 

- Jo, är så stolt över honom, från att se honom leka star wars till dethär är rätt så stort. sa han och log

 

När vi var framme krama jag honom

 

- Vi ses imorgon Luke, haha

 

- Haha, ja det gör vi Regina

 

Helt sjukt, från lucas till luke wow, världen verkar minskas för varje dag som går, och saknaden blir allt värre och värre för varje dag som går.

 

______________________________________________________________________________________

Hoppas ni gillade det. Tänkte att Zayn Malik från 1D fick vara Lucas och Demi Lovato fick vara Becca. Kanske lite roligare att läsa eftersom många gillar 1D vilket jag inte gör så värst men Zayn är bra snygg, haha uppdateringen ska bli bättre, och roligare och intressantare kapitel ska också bättras, bara kommentera vad ni tycker jag ska skriva om   

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zma ckie - 10 januari 2013 14:23


För att läsa nästa kapitel gå in på min nya blogg HÄR  www.zmackie.blogg.se   ...

Av Zma ckie - 4 januari 2013 18:36

Hej, jag måste flytta tillbaka bloggen till blogg.se på grund av att bloggplatsen är konstig, både denna och min personliga blogg är jättekonstig så jag länkar bloggen när jag fört över alla Kapitel och grejer :)  ...

Av Zma ckie - 3 januari 2013 03:14

  Justins Perspektiv  Ångesten var kvar, hon svarar på mina sms, men det är jag som får ta första steget, jag är tacksam över att hon ger mig en ny chans. Men jag var inte den enda som gjort fel, jag hade tagit beslutet att gå och prata med Chuc...

Av Zma ckie - 2 januari 2013 14:44

    Justins Perspektiv    Justin, Lyssna på mig!! säger Scooter  Jag himlade med ögonen, det var alkoholen som var påväg att försvinna, jag tittar ut och ser att vi närmar oss Stratford. Vad tänkte du med? hör jag ännu Scooters röst upprep...

Av Zma ckie - 28 december 2012 15:26

  Justins Perspektiv Varför? Varför ska jag klanta till allt hela jävla tiden, jag var så arg på mig själv, vela bara hoppa ut på vägen och hoppas det är en lastbil som kör över mig! Vill lida precis som Regina gör just nu. Ingen svarar när j...

Presentation


Regina: 17årig tjej från stockholm som förlorat sin pappa som dog i en flygolycka, hennes mamma vägrar sätta henne på planet till hennes farmor och farfar till Canada, men till slut så. Intressant? Bara börja läsa :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Zmackie

Zmackie

Heart It
http://translate.google.com/

Ovido - Quiz & Flashcards