Zmackie

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2012

Kapitel 6 - Romantic Surprise

Av Zma ckie - 22 oktober 2012 17:13

 

Kan inte beskriva känslan, tomhet och rädsla kanske. Det har gått 2 veckor nu, låter lite men känns som en evighet, Liza och Roe Ignorerar mig, Alla andra trycker ner mig bokstavligen, Dom säger på Rachels skola att jag är ett freak. Mamma säger att dom vet inte hur dom ska ta det, Dom som du känner som är Justins fans är dina vänner och är besvikna över att du inte berätta, och dom andra ''hatar'' honom, så hon förstår att det är tufft just nu. Men jag klarar mig igenom detta, nästan iallafall, Jag och Rachel är inte alls lika ofta som vi planerat, hon och Ryan har väldigt bra kontakt, Jag och Ryan har också kontakt, Chaz har hört av sig nån gång, men Justin.. Vi har bara haft kontakt 1 gång, och det var alldeles innan turnén började. jag önskade honom lycka till och han sa att han älskade mig och att vi ses snart, men jag tror inte på det. 
 
Jag loggar in på instagram för att kolla om Justin upptaderat, ingenting.. 
Bläddrar ner av rastlöshet, och ser att Liza lagt upp en bild.
 
på justins believe album och en bild ifrån tidningen där det står '' Bieber är på väg till sverige ''
Hon skrev nedanför bilden '' En gång belieber alltid belieber, först får jag believe albumet av mamma sen kommer Roe in med den vackraste tidningen ever ''
 
Jag förstog inte, skulle Justin komma hit, till sverige. Jag blev helt till mig, men våga inte vara allt för säker på om det var sant, Jag gick ner i köket där tidningen låg, jag bläddrade för att se det med egna ögon, Jag läste hela sidan tydligt 2 gånger, sprang in i vardagsrummet där mamma och stefan låg i soffan och kolla på TV, jag slängde tidningen på Stefan och skrek läs!! jag grät av lycka.
 
- Tror ni att det är sant?!, sa jag hoppande av lycka
 
- Vi får hoppas på det bästa gumman, sa mamma och blev nästan lika överlycklig som jag.
 
Jag smsade justin kanske 25 gånger på några minuter, jag struntade i om jag var dryg, eller störande, Jag vela verkligen ha ett svar. Jag tog på mig modet och ringde honom.
 
'' Scooter Brown, justins mobil' sa justins manager
 
'' Ja, hej det var Regina, har Justin tid att prata?'' frågade jag trevligt
 
'' Inte just nu tyvärr, han är inne på intervju för konserten i sverige, Regina? vad har jag hört det namnet ifrån ? '' sa Scooter
 
'' Så det är sant, det blir konsert här i sverige, Jag är Justins flickvän, men hälsa Justin att han kan ju höra av sig när han har tid ''
 
'' Yes det ska jag göra, Ja juste, då får ni ses snart för konsert blir det, säger åt honom att ringa dig när han är klar ha det så bra, hejdå ''
 
'' tack detsamma , hejdå '' 
 
Justins perspektiv 

Intervjun gick som planerat, var överlycklig över att jag äntligen ska få träffa Regina, det krävdes mycket arbete men det var värt varenda sekund. Jag kommer ut och Scooter frågade hur det gick, och stoppade mig mitt ute i korridoren och gav mig min mobil och sa,
 
- Regina ringde, du ska ringa upp henne som fort som möjligt, och jag förvanar dig, hon är glad över konserten i sverige på fredag, tänk dig lyckan hon får när hon får veta. sa scooter med ett leende
 
Jag log tillbaka och ringde fort upp henne, det gick inte alls många signaler innan hon svarar
 
'' NÄR KOMMER DU HIT '' sa hon eller skrek snarare.
 
'' Haha, det vet jag inte, men jag längtar så oerhört tills vi träffas '' sa jag lugnt, jag skulle komma samma dag, vi var bara i norge, Jag hade haft konsert i Oslo igår, hade gratis konsert där, vilket jag ska ha i stockholm också.
 
'' Jag saknar dig jättemycket, jag vill träffa dig nu! '' sa Regina
 
'' Saknar dig också, detsamma, jag hör av mig senare, älskar dig '' jag lät väldigt kall, vela bara att det skulle bli en riktigt stor överaskning.
 
'' Okej, älskar dig med gubben, hör av dig så fort du vet när du kommer '' 
 
Jag la på och Scooter fråga om jag var beredd på att åka och göra min flickvän lycklig,
 
- Absolut, sa jag och sprang emot bilen med ett leende på läpparna.
 
Vi åkte till Gardermoen som flygplatsen hette i Oslo, satt mig bekvämt och slöt ögonen, det var inte alls lång flygresa, men var så trött. 
 
 
Scooter väcker mig med en knuff på axeln.
 
- Är vi framme, frågade jag men nyvaken och krasslig röst.
 
- Haha, nej vi lyfte ju nyss, jag tänkte bara säga att det är bal ikväll, många kändisar kommer att vara där, Dom frågade om du vela gå med tanke på att du ändå kommer tidigare än planerat, sa Scooter
 
- Men jag ska ju vara med  Regina, sa jag förtvivlat 
 
- Vem har sagt att inte Scooter har fixat så att din Regina får följa med, skulle vara en upplevelse för både dig och henne. sa Scooter och kolla på mig med en barnslig blick
 
- Tack mannen, sa jag och kramade honom krångligt med tanke på att han satt sätet bakom mig.
 
satt mig bekvämt och slöt ögonen med ett leendet på läpparna.
 
Reginas perspektiv:
 

Jag gick dramatiskt , och sorgset ner för trappen mamma reagerar och blir helt till sig.
 
- Hjärtat! jag är så ledsen, sa mamma och skulle trösta mig när jag kollade upp och log
 
- HAN KOMMER!, sa jag och krama henne, hon skrek JA! och kramade mig tillbaka
 
Jag var så glad, jag var så kär, har alltid kännt mig så osynlig och tråkig, från den känslan till den här är nästan en omöjlig förändring.
 
Jag ringde Rachel och berättade om allt, hon vart glad inte för att hennes nya kompis skulle komma, utan för att hon alltid har velat gått på en av hans konserter, Kanske Liza har rätt '' En gång belieber alltid belieber ''  
 
'' Kan inte du sova här inatt ?'' frågade jag rachel
 
'' Jo, vänta lite fick sms '' sa hon och efter några sekunders tystnad säger
 
'' Nä, du föresten jag kan inte, ska , ehm ut , du vet.. med mina kompisar '' sa hon stammande, 
 
'' Aha, aja men vi hörs väl av imorgon då, hejdå? ''
 
'' Hej då ha en trevlig kväll '' sa Rachel med en mörk och hemlighetsfull röst 
 
Jag la på, och vela ringa mina bästavänner Liza & Roe, eller jag mina föredetta bästavänner, jag kände mig så ensam fast jag visste att jag inte var det. 
 
Jag gick ner och satt mig i soffan brevid mamma och stefan, vi kollade på beck en serie som handlar om en polis som löser olika fall, jag och mamma har alltid kollat på det. 
 
 
Justins perspektiv:
 

Jag log mot displayen när jag fick tillbaka ett sms ifrån Rachel 
 
'' Okej, lovar att inte berätta något, hon kommer bli överlycklig !! ''
 
Jag skrev '' I hope so '' och la till en glad smile gubbe och skickade.
 
Scooter säger att vi är alldeles strax framme, så jag packar ner min jacka i väskan och mina hörlurar och sätter på mig skorna som jag tagit av för haft fötterna på sätet när jag sovit.
 
planet landar och vi går ut, det står en bil precis utanför, för att inte någon skulle se oss på flygplatsen, vi hoppar  in och åker till hotellet, jag skulle fixa mig till, jag skulle fixa mig till balen, och skulle fixa klänningen till Regina, jag frågade Kenny om han kunde fixa den, och han nickade.
 
Vi var framme vid hotellet, men fick lov att åka ner till källarparkeringen för att inte visas synligt.
Scooter, och Kenny och två riktigt vältränade svenska vakter gick först utifall någon skulle se mig och bli helt hysterisk och hoppa på mig. 
 
Hotellrum 48 hade jag, jag gick upp jag släppte väskorna i händerna och la mig i sängen och suckade av trötthet men drog ett överlyckligt leende.
 
Jag skulle äntligen få träffa henne, jag saknade hennes skratt hennes doft hennes långa vackra bruna hår, och hennes dåliga humor.
 
Jag hoppade in i duschen och fixade till mig inför balen, när jag kommer ut ligger min kostym och reginas klänning den var guldaktig och lång, den var så vacker, och den kommer bli ännu vackrare på henne.
 
jag kollade på klockan den var snart 7 på kvällen, alltså 1 timme tills jag skulle hämta upp henne, men kunde inte vänta, ringde Kenny som bara var någon hotelldörr bort, och berätta att han skulle skjutsa mig dit, jag kollade på adressen Rachel skickade tidigare, och la ner mobilen och åkte.
 
Reginas perspektiv:
 

Det var reklam, så skulle gå in till köket för att göra popcorn tills beck började igen, tog ett glas cola och skulle precis drinka en efterlängtad klunk. då det plingade på dörren, jag blev fundersam över det va, drog upp dom gråa mjukisbyxorna och kliade mig i håret och öppnade dörren.
 
från en uttråkad trött tjej till en förvånad jag vet inte vad!
Det var Justin! min älskade Justin, jag hoppade på honom och kysste honom flera gånger om, jag skrek
 
- Det här kan inte vara sant, du är här! 
 
- Haha,Ja, Jag är här, sa Justin och kysste min panna,
 
Han omfamna mig hårt för att lugna ner mig, Jag grät av lycka, jag visste att han skulle komma men verkligen inte idag, just nu det här var verkligen en romantisk överaskning.
 
Mamma kom och blev också chockad och skrattade när hon såg mitt överlyckliga ansikte.
Justin kramade om henne och hälsade på Stefan, Jag och mamma kunde inte garva mer åt Stefan när han 
ansträngde sig så mycket när han pratade engelska. Men Justin förstod honom, och Stefan förstod Justin så det var bara gulligt, Justin bad att få prata med min mamma ensam
 
Dom båda såg full i bus ut när dom stod i hallen och pratade. Stefan fattade ingenting.
Mamma nickade sedan åt Justin, då krama han om henne och sa tack.
 
Han gick emot mig och frågade mig om jag lita på honom
 
-  Klart jag gör, svarade jag och bara njöt av den underbara blicken han gav mig
 
Han sprang ut till bilen och hämta en kartong, och sa
 
- öppna inte lådan först du kommer upp på rummet, jag väntar här nere, sa han och gav mig en enkel men romantisk kyss
 
Jag bara höll med, fast sprang snarare upp på rummet, vara alldeles för nyfiken på vad det kunde vara.
 
Jag gick in i mitt rum, stängde dörren, la lådan på sängen och öppnade den försiktigt
Guldaktig, silken tyg, uringad lång klänning, 
 
Jag tog handen över min mun och grät, den var så vacker, jag satt på mig och släppte ut håret som blivit lockigt av min slarviga knut och kolla mig i spegeln, jag kände mig som en prinssesa.
 
drog på mig lite smink och satt på mig ett par matchande skor
 
och gick ner för trappan lite segare än när jag gick upp
 
- Wow! sa justin med en enorm stirrblick mot mig han drog in det djupaste andetaget han kunde och sa
 
- Du är verkligen den absolut vackraste flickan på denna jord, han gick upp ett trapp steg och tog min hand löst och romantiskt, 
 
Den underbara och kärleksfulla stämning vi hade förstördes av min nyfikenhet
 
- Nå? vad ska vi göra ? sa jag med ett brett stort leende
 
- Du sa att du litade på, så följ bara med prinsessan Regina
 
Jag fnittrade generat och följde efter honom, mamma och stefan vinkade och bad oss göra dagen ihågkommen
då sa jag 
 
- Det är varenda dag med den här killen 
 
Han gav mig en underbar kyss som varenda kyss är 
 
Vi stod utanför bilen, han öppnade dörren åt mig och gjorde en barnslig bugning, som om jag vore drottning eller något.
 
Han satt på radion och den var lugn och fin musik, passande helt enkelt, jag kollade på honom för att få han att berätta vart vi skulle
 
- Okej Regina, vi ska på Bal, ska tydligen vara många kändisar där och grejer och dom fick reda på att jag skulle komma tidigare då bjöd dom mig, Och vad är en bal utan dig ? sa han 
 
- Är du seriös? Du är den absolut bästa pojkvännen man kan tänka sig, Jag är så lyckligt lottad att få vara din flickvän, jag älskar dig! sa jag och kysste honom på kinden för att han hade ansiktet fokuserad på vägen.
 
Vi kom fram, vid ingången var vakterna hårda som tusan mot dom framför oss, biljetter skulle visas lägg skulle visas, jag vart lite nervös,men när vi stod på tur, släppte han bara in oss, han till och med bad justin skriva en aoutograf till hans dotter som var ett stort fan.
 
Det var lyxigt och stort där, den första kända människan jag såg som jag visste vem det var, Eric saade och Molly sadén jag visste att dom inte hade gjort slut som det ryktades om i tidningarna, Folk vart helt till sig när dom såg Justin men höll det inom sig, En massa uppträdande och champange bjöds dom frågade inte ens om min ålder, Justin var inte myndig ifrån hans land, men här i Sverige brydde dom sig tydligen inte, Justin bad mig ta det lugnt och kollade ner på glaset
 
-Haha! du behöver inte oroa dig gubben lilla, sa jag och gav han en smidig flirt
 
Idol juryn Andreas som nu är med i X factor kom fram och hälsa, dom kände tydligen varandra, han började prata engelska med mig men jag svara bara
 
- Nej du Andreas jag är så svensk som man kan bli haha, 
 
- Jasså! är du svensk? och du är Justins flickvän? inte illa, verkligen inte illa haha 
 
Vi gick över till engelska för att inte utfrysa Justin
 
Det var väldigt trevligt träffa otroligt många, och alla var så snälla, och folk var väldigt intresserad av att jag var svensk och tillsammans med Justin Bieber, det förvånade många på ett positivt sätt. 
 
Vi dansade till den lugna och romantiska musiken som Sonja Aldén sjöng
Det vart kareoke och till och med jag och Justin sjöng Abbas låt Mamma mia, det var så kul, Kände mig så hemma i kändis världen, blygheten och det dåliga självförtroende var borta för gott. Det här var den bästa kvällen någonsin

 
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zma ckie - 10 januari 2013 14:23


För att läsa nästa kapitel gå in på min nya blogg HÄR  www.zmackie.blogg.se   ...

Av Zma ckie - 4 januari 2013 18:36

Hej, jag måste flytta tillbaka bloggen till blogg.se på grund av att bloggplatsen är konstig, både denna och min personliga blogg är jättekonstig så jag länkar bloggen när jag fört över alla Kapitel och grejer :)  ...

Av Zma ckie - 3 januari 2013 03:14

  Justins Perspektiv  Ångesten var kvar, hon svarar på mina sms, men det är jag som får ta första steget, jag är tacksam över att hon ger mig en ny chans. Men jag var inte den enda som gjort fel, jag hade tagit beslutet att gå och prata med Chuc...

Av Zma ckie - 2 januari 2013 14:44

    Justins Perspektiv    Justin, Lyssna på mig!! säger Scooter  Jag himlade med ögonen, det var alkoholen som var påväg att försvinna, jag tittar ut och ser att vi närmar oss Stratford. Vad tänkte du med? hör jag ännu Scooters röst upprep...

Av Zma ckie - 28 december 2012 15:26

  Justins Perspektiv Varför? Varför ska jag klanta till allt hela jävla tiden, jag var så arg på mig själv, vela bara hoppa ut på vägen och hoppas det är en lastbil som kör över mig! Vill lida precis som Regina gör just nu. Ingen svarar när j...

Presentation


Regina: 17årig tjej från stockholm som förlorat sin pappa som dog i en flygolycka, hennes mamma vägrar sätta henne på planet till hennes farmor och farfar till Canada, men till slut så. Intressant? Bara börja läsa :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Zmackie

Zmackie

Heart It
http://translate.google.com/

Ovido - Quiz & Flashcards