Zmackie

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2012

Kapitel 4 - It does not matter, I love you!

Av Zma ckie - 22 oktober 2012 17:01

 

Jag vaknade av torrhet i munnen, gick ner i köket för att ta ett glas vatten, tittade upp mot klockan och det slog 5, jag behövde mer sömn så jag gick upp och kröp ner med Rachel som låg med sin hjärt mönstrade pjyamas i min säng, jag kollade mobilen och hade ett sms, Det var ifrån Justin, han undrade om vi både bra, och om jag vela prata om allt som hände, Jag svarade inte, vela inte vecka honom såhär tidigt. 
 
- Regina den fina, or not! sa Rachel och kolla mig i ansiktet
 
Jag var nyvaken och irriterad, kastade en kudde på henne och fråga vad hon vela.
 
- Du ser ut som en 50 årig pundare, snälla någon säg att du inte är min kusin, snälla erkänn bara! sa Rachel som om hon skämdes över mitt ansikte, vart alldeles för nyfiken över reaktionen Rachel fick så jag gick in på toaletten och kollade mig i spegeln.
 
Jag såg ut som ett UFO jag såg sliten ut, hade gårdagens smink på mig, ruffsigt hår och behövde en extreme makeover!  Jag tvättade bort det mesta av sminket medans jag stog framför spegeln sen la jag mig i ett varmt bad.
 
Brukade inte annars bada länge men nu hade jag legat här i en timme!
Jag gick upp torkade håret med den blåa handduken och satt den runt kroppen på mig, när jag kommer in på rummet hör jag Rachel dunka musik på hög nivå och stog och dansa i sängen med en hårborste menat som en mickrofon, jag kunde inte låta bli att skratta.
 
- Vad håller du på med? sa jag med handduken runt om mig med en förvånad blick
 
- Släpper ut min lycka, jag kom på att jag käka tacos med justin bieber igår, sa hon och såg ut som en riktig mallgroda.
 
- Mm, nu när du säger det, undra hur Justin mår efter allt med paparazzina igår, han måste må skit. 
 
- Äsch! du kommer va med i tidningen, fattar du hur coolt det är, synd att jag inte kom med, sa Rachel och gjorde en barnslig ledsen min.
 
- JUSTE !!, sa jag och hade helt glömt bort vad paparazzin är till för, ta kort på kändisar och hitta på en egen historia till bilden och lägga ut det i en tidning.
 
Jag letade efter min mobil bland klädhögen Rachel skapad efter sin så kallade glädjedans, hittade den under en blå blus, och mitt blöta hår hängde ner för mitt ansikte, det droppade ner vatten på displayen, jag torkade bort det med näven och ringde Justin, gick in på toaletten för att få prata själv med honom, jag stog helt naken framför badrums spegeln och torka håret, 
 
'' Hej Regina, vart är du? är du okej? '' sa justin förvånad, han lät orolig
 
'' Hej, ta det lugnt jag är hemma, och jag mår bra, nog mer jag som borde fråga hur du mår? '' 
 
'' Bra gumman, jag hämtar upp dig om 1 timme '' sa han, och svarade inte på om han mådde bra.
 
Jag blev orolig, men satt på mig kläder, tog på mig ett par slitna jeans och en instoppad vit blus jag blåste håret och lät det vara utsläpt, drog på mig lite mascara, och gick ner och gjorde en macka, drog på mig min svarta skinjacka och gick ut. Han hade en annan bil, en mer gammal och använd bil, han satt i bilen,han brukade stå utanför och le, men han satt nertrykt och blicken rakt fram med en svart mössa och ett par solglasögon.
 
- Hej, sa jag och gav honom en enkel kyss på kinden.
 
- Regina, allt är kört, jag har förstört ditt liv. sa han och tog av sig glasögonen och såg helt tårögd och rädd ut.
 
- Justin, så länge jag inte förstör något för dig så gör det inget, jag har bestämt mig att jag ska vara med dig resten av mitt liv, och hur det ska gå vet jag inte, men det är kärlek vi pratar om, och den kärleken du ger mig alla dagar i veckan går före allt. Och jag får ta konsekvenserna hur bra eller dåliga dom än är, så riskerar jag absolut allt för dig. Snälla, sommaren är snart slut, och vi vet inte vad som händer, men kan vi inte bara glömma allt negativt som varit, och ignorera allt negativt som kommer i fortsättning, Vi har kul nu istället. snälla!
 
Dom glansiga ögonen töms av tårar och ett leende på läpparna, han lutar sig mot min axel, och tar min hand och kysser den, jag känner hur min hand blir våt av tårarna.
 
- Jag älskar dig, du gör mig galen girl, viska han och skrattade som en liten pojke
 
Vi åkte till Centrum, och umgicks hela dagen, vi skrattade och struntade i allt runt omkring oss, de var bara han och jag.
 
Klockan blev mycket och behövde åka hem till Rachel som måste ha haft jättetråkigt när jag varit borta hela dagen. Justin skjutsar hem mig, och vi hade 80talsmusik på radion och sjöng och skratta. jag hade så kul med honom, jag kände mig trygg säker, kunde bara slappna av, det var kärlek på hög nivå. När bilen står parkerad utanför det lilla blåa huset farmor och farfar bodde i så tog vi samtidigt ett stort andetag och log, han kysste mig och vi sa hejdå, när jag kom in skrek jag
 
- Hallå? är hemma nu!
 
- Vart har du varit, är du hungrig? frågade farmor
 
- Var i centret med justin, förlåt för jag inte sa något, nej jag är mätt, vart är alla andra, frågade jag medans jag kollade mig omkring.
 
- Farfar din skjutsade din mamma till Joe, och Rachel stack ut med Ryan för nån timme sen.
 
- VA? olala, kärlek på G där också alltså, sa jag och skrattade 
 
- Jasså, så det är minsann kärlek mellan dig och justin ? sa farmor och gav mig en oseriös blick
 
- Ha-ha jätte roligt, jag pussa farmor på kinden satt mig i soffan och ringde Rachel.
 
'' Hej Rachel, vart är du? '' 
 
'' Är hos Ryan, hans föräldrar är ej hemma först på fredag så sover över här inatt, kan du fråga din mamma om det är okej'' hon lät lycklig,
 
'' Hon är inte hemma nu, men det ska jag göra, och du Rachel! ''
 
'' Ja, vad är det? ''
 
'' Lycka till,'' sa jag och busvisslade och la på
   
RACHEL BERÄTTAR:
 
Jag var verkligen lycklig med Ryan, han behandlade mig så bra, och pratade om allt med mig, han gjorde popcorn och hällde upp det och lite chips i en skål, tog ut en stor oöppnad cola ur kylskåpet och musklerna spändes när han öppnade colan, han var så snygg, Vi hade varit och hyrt film och jag måste bara kolla om han går på The notebook, 
 
- Hur kan du vela se en film du sett 100 gånger, sa Ryan och skrattade
 
- För att det är min favoritfilm, den är så romantisk, sa jag och himlade med ögonen.
 
Han satt på filmen och jag lutade mig mot hans axel, han la över en filt på oss båda.
När halva filmen gått, pausar vi för han skulle på toaletten, och när han kom ut så var han en helt annan människa, mer kärleksfull, rak på sak liksom. Han började med att flirta på skoj och sa 
 
- Oj jag glömde helt och hållet bort att en jag hade en snygging i soffan, wooow det måste vara en dröm.
 
Jag skrattade han, la sig på mig och kittlade mig och sedan kysste mig långt med romantiskt, jag tryckte på play på dosan jag hade i handen medans vi kysstes, i scenen i filmen kysstes dom precis som  vi. 
 Jag tror jag är kär.
 
Regina..
 
 

Jag var helt ensam, Farmor hade gått och lagt sig, och Farfar, mamma och Joe  blev nog kvar hos Joe på några öl eller något, Rachel sover hos Ryan och jag tänkte smsa Justin men tänkte att nu när jag ändå har tid ringer jag Liza och Roe, vi har inte snackat någonting sen jag åkte. 
Jag går till köket för att hämta min mobil som ligger brevid kaffebryggaren, och ringer Liza som kom först på listan.
 
'' Hej Liza, förlåt om jag inte hört av mig, haft fullt upp, så hur är det med dig och Roe? jag saknar er ''
 
'' Ja, fullt upp kan jag tänka mig att du haft! med vadå, eller med vem kanske jag ska säga! '' 
 
'' Va ? vad menar du Liza? har jag gjort något fel? '' precis när jag avsluta meningen börja jag tänka efter vem hon menade, Justin!! 
 
'' Ja, mrs.bieber det kan du nog förklara själv! det är tusentals bilder och tidningar om det här hemma! och du har inte sagt något! ''
 
 
'' Förlåt! alltså jag skulle ha tänkt berättat, men har inte varit ensam en endaste gång, Rachel och mamma kom och allt, förlåt jag menar inte att vara elak mot er, med tanke på att ni är stora fan till honom!'' jag var nervös, och rädd, det hade spridit sig.
 
'' Vet du vad? vi är då hellre ett fan av honom än vän med dig, hör aldrig av dig nå mer ''
 
hon la på jag blev arg ledsen och förtvivlad, jag ringde justin och bad han komma, han skyndade sig med tanke på av att han hörde mitt snyftande i telefon.
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zma ckie - 10 januari 2013 14:23


För att läsa nästa kapitel gå in på min nya blogg HÄR  www.zmackie.blogg.se   ...

Av Zma ckie - 4 januari 2013 18:36

Hej, jag måste flytta tillbaka bloggen till blogg.se på grund av att bloggplatsen är konstig, både denna och min personliga blogg är jättekonstig så jag länkar bloggen när jag fört över alla Kapitel och grejer :)  ...

Av Zma ckie - 3 januari 2013 03:14

  Justins Perspektiv  Ångesten var kvar, hon svarar på mina sms, men det är jag som får ta första steget, jag är tacksam över att hon ger mig en ny chans. Men jag var inte den enda som gjort fel, jag hade tagit beslutet att gå och prata med Chuc...

Av Zma ckie - 2 januari 2013 14:44

    Justins Perspektiv    Justin, Lyssna på mig!! säger Scooter  Jag himlade med ögonen, det var alkoholen som var påväg att försvinna, jag tittar ut och ser att vi närmar oss Stratford. Vad tänkte du med? hör jag ännu Scooters röst upprep...

Av Zma ckie - 28 december 2012 15:26

  Justins Perspektiv Varför? Varför ska jag klanta till allt hela jävla tiden, jag var så arg på mig själv, vela bara hoppa ut på vägen och hoppas det är en lastbil som kör över mig! Vill lida precis som Regina gör just nu. Ingen svarar när j...

Presentation


Regina: 17årig tjej från stockholm som förlorat sin pappa som dog i en flygolycka, hennes mamma vägrar sätta henne på planet till hennes farmor och farfar till Canada, men till slut så. Intressant? Bara börja läsa :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Zmackie

Zmackie

Heart It
http://translate.google.com/

Ovido - Quiz & Flashcards