Zmackie

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2012

Kapitel 1 - Detta händer verkligen.

Av Zma ckie - 22 oktober 2012 15:49

*Det är 5 år sen pappa satt på det här planet och avled. Och det tog mamma 5 år att låta mig åka. Jag sitter på planet påväg till min farmor och farfar, har inte sett dom på evigheter. Dom bor i Canada, dom har bott i sverige också, dom flyttade hit för att dom alltid har rest runt just i sverige, och när Pappa och Farbror Joe blev vuxna nog att ta hand om sig själva vela dom prova något nytt så dom flyttade till Canada och här trivs dom. så dom har nu bott där i 19 år. Dom bor i Stratford i ett blått litet hus. Mamma har hittat en ny kille nu, Stefan heter han. Eftersom mamma hållt på med musik sen hon var i min ålder har jag ärvt den hobbyn ifrån henne, jag både sjunger och spelar gitarr, och när Mamma tävlade i en talang tävling för 2 år sedan träffade hon Stefan, han sjunger och spelar gitarr också, Mamma med fast hon kan spela trummor och piano också, nu har Mamma och Stefan startat ett band tillsammans med några vänner till dom. Jag blir glad av att se mamma le när hon sitter där och spelar tyst på sin gitarr. Men ibland känns det som om Stefan vill försöka ta pappas plats med det ska aldrig hända, Mina bästa vänner Liza och Roe har alltid förstått mig, med pappas död och saknaden jag har efter Farmor och Farfar och Farbror Joe. Fast när jag berättade nu att jag skulle åka så sa dom bara att, Doms idol Justin Bieber skulle vara här i Canada över sommaren, och det intresserar mig inte så värst, Är inte ett fan som sagt och tycker alla fans överdriver, ett bieberfan tillbringar säkert minst 10 timmar per dag på honom. Han tar över världen.
Men jag gillar hans röst, och vissa av hans låtar, är ju själv musikalisk så jag kan ju några av hans låtar på gitarr osv, men det är inget Liza och Roe vet om. *
 

-Hej, jag är flygvärdinna här på planet och vela bara påminna er om att vi är framme om drygt en kvart, så ni som sover eller kollar på en film eller något. Kan sträcka på er och göra er klara för landning.


Jag packar ihop allting och speglar mig i min Iphone för att se om mitt smink inte har smetas ut när jag sovit, och kollar ut genom fönstret och känner pirret i magen. Sån saknad, inte bara farmor farfar och Joe, utan har faktiskt en gammal barndoms vän här, han heter Ryan, vi gjorde allt tillsammans, sen efter allt med pappa så tappade vi kontakten, men farmor vill att jag ska träffa honom, han brukar till och med fråga efter mig ibland har hon sagt.


- Hej Regina mitt hjärta!

- Tjenare stumpan!

-Hej Gud vad jag har saknat er!

Farmor och Farfar tar min packning och lägger den i den röda vanen dom haft i så många år. Farfar sätter på radion och direkt börjas snacket om att det sägs att Justin Bieber ska vara här över sommaren.

– Är du något Justin Bieber fan då Regina? fråga farfar och skrattade.

- Nej, men tycker hans röst är väldigt fin, har ju som sagt 2 galna bieber fans till kompisar så jag vet ju en hel del.

– Ja, Ryan var ju bra vän med honom när han var liten, kanske du lekt med Justin du också någon gång? sa Farmor.

– Ofta? är fortfarande inget fan, Men fan vad fränt! 

– Men gud vad svordomar! säger Farmor 

- Förlåt ! hehe


- Äsch! Vi har en tonåring där bak Elize, lite ovant men det är så dom är nu förtiden

(Alla brister ut i skratt)

När vi är framme vid det blåa lilla huset, kommer en springande hund fram till mig han hoppar upp och pussar mig i hela ansiktet, en stor ljusbrun hund.

- Inte visste jag att ni hade skaffat hund?

- Haha, det är inte våran. Sa farmor och ryckte med huvudet som om att jag skulle kolla åt höger.
Där stod Farbror Joe rena kopian av pappa, nästan läskigt så lika dom var.

- Joe!! skrek jag och sprang fram och gav han en klumpig och hård kram

- Tjenare stortjejen, gud vad du växer, snart är du längre än mig.

Jag kollade runt och där stod dom alla 3 Farmor Elize Farfar Månz och Farbror Joe, och lyckligare kunde jag inte bli tills jag hör en mörk och bekant röst, precis som en kille i målbrottet skrek mitt namn. Det var Ryan. Han hade vuxit han också, och han har blivit snygg om jag ska vara ärlig.

- Ryan? gud vad du har vuxit på dig, jag stod där förvånat och kolla på honom från topp till tå och ruska på huvudet och gav han en lång kram.

- Haha du också stumpan, han smekte handen på min rygg fram och tillbaka när han kramade mig.
Farbror Joe kommer fram och böjer sig ner och viskar ” Jag hörde att de blir fest nere vid parken ikväll, jag hoppas att ni ska gå och göra tonåren ihågkommen "

- Klart, om Regina vill så absolut.

- Klart jag vill, men Farmor och Farfar då?

- Dom vet, men dom vill inte att du ska veta om att dom tillåter det, så låtsas smyg ut, sa Joe.

Jag vart förvånad, kunde det bli bättre. Från ett tråkigt och sorgligt liv i Stockholm till det här. It's Amazing!

- Jag hämtar dig klockan 8 ikväll, ställ om klockan på mobilen så du vet rätt tid din svenne haha!

- Okej ska göra det, och var inte orolig det här är en upplevelse kommer vara klar om en halvtimme så tiden är inget problem jag hinner och jag kommer nog garanterat kolla ut genom fönstret hela tiden tills du kommer, haha hejdå.

Han vinkar och går eller snarare springer, han hade jogging kläderna på sig, han spelar fotboll och hockey så ska han få i sig alkohol krävs det mycket motion och träning för att vara i form till träningarna. 
klockan var 5, alltså 3 timmar kvar tills Ryan hämtar mig. Jag tog en varm dusch och sen gick jag ner och åt middag, Farmors efterlängtande lasagne.

- Tack för maten Farmor det var verkligen jättegott, men jag känner mig riktigt trött efter flygresan och behöver nog sova lite, så jag går upp och lägger mig, godnatt!
jag pussa både Farmor och Farfar på kinden och när jag går upp första trappsteget hör jag Farmor hosta till med flit, jag vänder mig om.

- Ta det lugnt ikväll, och ha kul vännen, sa Farmor
Jag flinade och gick upp, kändes fel att göra henne besviken de första jag gjorde.

Jag grävde upp mina väskor och hittade en blå, svart tubklänning i leopard mönster lockade håret, och sminka mig, men inte alldeles för mycket, drog på mig klackskorna jag fick av Liza när jag fyllde år, dom är så snygga. och drog på mig ett rödaktigt läppstift och hör exakt hur en bil stannar utanför huset, jag går ut.
Och när jag öppnar bildörren hör jag Ryan säga

- Daamn! What your name hottie?

- Haha Lusie, du ser också väldigt bra ut Owen

Lusie var den populäraste tjejen i kvarteret och Owen var den snygga hockeyspelaren som alla vela ha. Vi brukade skoja jag och ryan och säga att vi är dom. 
Ryan sätter på musik och jag kan bara inte låta bli att dansa och vifta med håret, precis som förut, barnslig men hade det så roligt. Han brister ut i skratt och gör samma sak medans han har full koll på vägen.

Vi var framme och vi fick lov att gå en bit för att skulle dom haft festen närmre vägen skulle polisen säkert märka när dom åker förbi. Det var inte ett drickbart ställe. 
Folk shottade och skrattade och dansa, så som en rolig tonårsfest ska se ut, jag glider bara in, och jag kände mig rejält välkommen alla blev så intresserad av att jag bodde i sverige och kunde sån bra Engelska, och till och med lite franska, jag kände av att jag började bli berusad och tänkte leta upp Ryan jag ser honom sitta vid elden dom tänt och han sitter med en annan kille, jag går dit och frågar varför han inte dansar

- Snackar lite med min vän Chaz, Juste förlåt Regina det här är Chaz, Chaz det här är Regina.

Vi hälsade och han verkade vara en riktigt trevlig kille.

- Så kom nu och dansa?

- Alltså vi tänkte dra till en kompis snart, ska jag skjutsa hem dig före eller ska jag komma senare och skjutsa hem dig?

- Oj då! här fick man verkligen inte följa med, jag var inte alls den rätta personen att diskutera med. med tanke på all alkohol i kroppen.

- Regina du förstår inte, du är full och vi ska träffa en vän som vi inte träffat på bra länge, Vill inte att du ska komma dit full.

- Justin? sa jag och betedde mig som om jag vore jättesmart som fattade vem dom talade om.

- Va? eller jo men hur visste du det? Chaz kollade på ryan som om att han trodde Ryan hade sagt till Regina om att Justin skulle komma idag.

- Ja! jag vet att ni var vänner när ni va små, Farmor berättade det. och att han ska komma hörs ju från både höger och vänster och så tänker ni er att jag inte är ett fan! haha.

Jag var så oseriös med allting, var nästan lite otrevlig mot Ryan, jag satt med Ryan och Chaz vid elden ett bra tag nästan en halvtimme, och jag tänkte inte på att jag nyktrade till och att Chaz skratta och fråga om han skulle ringa och fråga justin om jag fick följa med.

- Jaa! fatta coolt och träffa honom, den där bieber frisyren och den ljusa rösten och den kända låten Baby! haha.

- Regina? Du har missat en hel del om justin för det här beskrev honom för 2 år sen, och tro mig, mycket har hänt på dom 2 åren. Wow vänta tills jag får se din min när du ser honom.

(Chaz Ringer)

”Hej dude! Jag och Ryan kommer, men ryans vän ifrån sverige är här och hälsar på och drog med henne hit och  vi undrar om hon kunde hänga på, okej vad bra, då ses vi snart "

- Det gick bra, du kunde hänga med, men inte ett ljud till någon sa han? för ryktena går och dom kan leda till dåliga grejer. sa Chaz

Och kändisliv är inte enkelt det vet jag själv. Paparatzzina är elaka, dom bildar falska saker. det är hemskt, inget privatliv.
Vi säger hejdå till alla och vissa fråga vart vi ska och vissa fråga om vi skulle till justin men ryan bara sa att dom skulle skjutsa hem mig . 
Vi satt oss i bilen och konstigt nog började jag bli nervös.

- killar är det konstigt om jag är riktigt nervös och längtar verkligen efter att få se honom även fast jag inte är ett fan?

- Haha nej inte alls, men om du säger att du fortfarande inte är ett fan påväg hem är du konstig, säger ryan och skrattar.

Vi var framme Ryan drar ner rutan och hör en tant skrika " Justin glöm inte att svara i telefon om jag ringer " det var Justins mormor. Justin svarade " Nejdå, Du behöver inte oroa dig puss puss " Rösten var mörk och sexig och när jag såg honom komma ut, och smällde igen dörren, sprang emot bilen med gråa mjukisbyxor ett vitt linne en röd keps bakfram mot mig, jag viskade till ryan och Chaz

-ska han sitta bredvid mig? gud vad pinsamt

Ryan och chaz Skrattar så Justin blev fundersam, han sätter sig bredvid mig och gör något handslag med ryan och chaz och kollar mot mig.
Han var så otroligt vacker, hans ögon fick mig knäsvag, hans läppar fick mig att smälta en sån charmig kille och jag är inget fan? bullshit! jag upplever drömmen alla tjejer drömmer om, det är sjukt.

- Hej! Det är du som är ryans vän från sverige då antar jag? han sträcker ut sin hand och hälsar den var varm och mjuk.

- Jo, hej, ja det , Regina , precis hehe. jag stammade så det blev pinsamt och medans så höll han fortfarande min hand och såg så förvånad ut.

- Som sagt tror vi inte behöver vänta med att fråga om du är ett bieber fan tills vi tar hemvägen. säger Ryan och alla brister ut i skratt

Justin kollade på mig medans han pratade med ryan och chaz, hans ögon var så underbart vackra.

- Så vart ska vi någonstans? Frågade jag

- Vi ska sätta oss vid en mycket finare plats än i parken, nere vid hamnen, där tänder vi en eld och chaz har med sig gitarren du kan ju spela några låtar för oss och charma upp Regina lite sa Ryan till justin.

Både jag och justin skrattade lite generat. Jag var så knäsvag och borta så jag tänkte säga'' jasså så du spelar gitarr '' det är väl klart de är justin bieber.

Vi var framme och Ryan springer i förväg och ska tända elden, Chaz bär på gitarren och filtar, Justin bär på en kartong med alkohol och några filtar underst, och jag fick bara ha min händer svingande där i vinden, vi satt oss ner och chaz gav justin gitarren han vart lite blyg men drog igång.

''Across the ocean, Across the sea...
starting to forget the way you look at me now..
over the mountains, and I across the sky..
Need to see your face, I need to look in your eyes"

- Woooow!! du är grym dude sa ryan

- Fan du har talang!! sa chaz

- Imponerade, du är grym, sa jag

- Tack, så? spelar du någonting? frågade justin mig

- Nja, sjunger lite ibland och spelar gitarr men är inte nå duktig precis..

- Jo ! kom igen, kör något, han sträckte över gitarren till mig.

Jag tog emot den och tänkte att sjunga för justin bieber har fan varit en liten dröm i smyg eftersom hans röst imponerade mig även när han sjöng som 12 åring.

- Okej, inte för att förstöra mitt " jag är inte ett bieber fan " men jag tänkte köra where are you now, den du körde förut, som är menad till min pappa.

- Det är lugnt kör på, sa justin och gav mig ett leende.

”Where are you now! When I need you the most!..
Why don't you take my hand? I wanna be Close.. "

- Ja nånting sånt där, sa jag och var nervös över vad dom skulle tycka.

- WOW! det där var imponerad, du är grymmare än grymmast, sa justin och hade munnen öppen som en förvånad apa.

vi snackade och drack lite med stil inte oss fulla, vi sprang runt och jagade varandra och ryan spelade oseriöst på gitarr och sjöng om hur snygg han var, och vi bada med kläder på, det var den lyckligaste kvällen på länge.

- Vi kanske borde dra oss hem? sa Chaz

- Ja eller vad tycker ni? fråga Ryan mig och justin som låg i sanden och skratta för ingenting.

- Va nej du vet, vi vet inte vad vi vill. hahaha!, sa justin och vi brister ut av skratt, dåligare humor fanns inte.

- Aa men vi drar iallafall? vi tar en taxi, jag hämtar bilen imorgon, men du kan väl ringa imorgon då justin? sa ryan

- Ja, i promises dude! sa justin med en lite mer seriösare röst.
När Chaz och Ryan gick blev det helt tyst vi bara låg där och kollade upp mot alla stjärnor. Det var tusentals stjärnor, jag känner hur justin tar min hand.

- Har du haft en bra dag här i Stratford då? frågade justin

- Absolut, till och med den bästa!

- Skönt att höra, tycker jag med, drygt att leva kändislivet hela tiden, kul att bara vara. och inte tänka så mycket. du ser ju, första lediga dagen på året och jag träffar en sån fin tjej som dig. säger justin och kollar mig i ögonen

- hihi! tack antar jag, och du är en riktigt fin kille, det ska du veta. Och jag tar tillbaka att jag inte är ett bieber fan, haha men jag lovar att inte börja skrika och gråta .

- Haha! lugnt regina, jag gillar dig, alltså du är en cool tjej verkar varit med om mycket i livet, men ger aldrig upp hur stora och svåra problemen än är.

- Det uppskattas verkligen att du säger så. gillar dig med Jb, säger jag och fnittrar
Han släppar handen och sätter sig upp lutar huvudet emot mig och säger

- Vad har jag gjort för att förtjänat det här?
och kysser mig, mitt hjärta bultar dubbelt så fort, pirret i magen är överallt i hela kroppen, jag drar handen genom hans hår och lägger den bakom nacken och kysser tillbaka. Han kollar mig i ögon och bara ler, Och jag ligger där som ett frågetecken och undrar om allt detta är en dröm.

- Ska vi ringa efter en taxi?, frågade justin

- Nä, jag måste gå, tänkte inte alls på att ta med plånboken på en fest liksom, även fast det blev ändrade planer, sa jag

- Det är lugnt, jag betalar, det är du värd efter en sån underbar och ihågkommen tid du gav mig idag, sa justin och strök han genom mitt hår och kysste mig ännu en gång till.

Snälla nån, gud måste älska mig med tanke på att killen som ligger över mig och kysser mig är justin bieber och är en gudomligt bra kyssare.
Han ringer en taxi vi, släcker elden och tar våra filtar omkring oss, vi springer till vägen och skrattar för att inte missa taxin. 
Vi sätter oss, och den är varm och det är mörkt i den och en romantisk låt på radion dyker upp från ingenstans, taxi föraren frågar vart vi ska osv, sen när vi är framme vid justins mormor och morfars hus, betalar han och ger mig 200dollar.

- Justin det är alldeles för mycket! 
han kysser mig och säger

- Hoppas vi kan göra om den här dagen , godnatt regina

han smäller igen bildörren och när taxin står utanför farmor och farfars blåa lilla hus lämnar jag fram 100dollar taxi föraren kollar bak och jag rycker på axlarna och han ger mig växeln och jag går ut. jag kollar på mobilen och klockan är över midnatt hoppas farmor inte är besviken på mig.

- Jasså, en genom blöt tonåring mitt i natten, gud vad man känner igen sig, vänta så hämtar jag en handduk, sa farmor

- Förlåt farmor, men jag ryan, chaz och justin fick andra planer vi åkte och bada och spela gitarr vid elden nere vid hamnen, det var jätte mysigt.

- Oh! så du har träffat Justin? intressant, och det kommer bli intressantare, men nog om det hjärtat, gå upp och lägg dig nu, farmor älskar dig.

- Älskar dig också, Godnatt, sa jag och tänkte fundersamt varför hon blev så konstig när jag nämnde Justin.
Jag lägger mig ner och får ett sms av ett konstigt nummer, det står

" hej! förlåt om jag är för på, men känslan jag hade när jag var med dig idag var obeskrivlig, kände mig lycklig och trygg. Jag vet att det kanske är ett misstag med tanke på att du bor så långt ifrån och jag är ute på turné, men jag vill iallafall träffa dig igen, Kram Justin "


Jag rodnar och log och sparka med benen i sängen av lycka, jag skrev tillbaka " Den här dagen har varit den absolut bästa dagen, tror jag inte minns sen jag log sist, jag känner mig också lycklig och trygg med dig. vi har hela sommaren, sommaren jag aldrig kommer att glömma, Kram Och sov gott!"


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zma ckie - 10 januari 2013 14:23


För att läsa nästa kapitel gå in på min nya blogg HÄR  www.zmackie.blogg.se   ...

Av Zma ckie - 4 januari 2013 18:36

Hej, jag måste flytta tillbaka bloggen till blogg.se på grund av att bloggplatsen är konstig, både denna och min personliga blogg är jättekonstig så jag länkar bloggen när jag fört över alla Kapitel och grejer :)  ...

Av Zma ckie - 3 januari 2013 03:14

  Justins Perspektiv  Ångesten var kvar, hon svarar på mina sms, men det är jag som får ta första steget, jag är tacksam över att hon ger mig en ny chans. Men jag var inte den enda som gjort fel, jag hade tagit beslutet att gå och prata med Chuc...

Av Zma ckie - 2 januari 2013 14:44

    Justins Perspektiv    Justin, Lyssna på mig!! säger Scooter  Jag himlade med ögonen, det var alkoholen som var påväg att försvinna, jag tittar ut och ser att vi närmar oss Stratford. Vad tänkte du med? hör jag ännu Scooters röst upprep...

Av Zma ckie - 28 december 2012 15:26

  Justins Perspektiv Varför? Varför ska jag klanta till allt hela jävla tiden, jag var så arg på mig själv, vela bara hoppa ut på vägen och hoppas det är en lastbil som kör över mig! Vill lida precis som Regina gör just nu. Ingen svarar när j...

Presentation


Regina: 17årig tjej från stockholm som förlorat sin pappa som dog i en flygolycka, hennes mamma vägrar sätta henne på planet till hennes farmor och farfar till Canada, men till slut så. Intressant? Bara börja läsa :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Zmackie

Zmackie

Heart It
http://translate.google.com/

Ovido - Quiz & Flashcards